Παρασκευή, 25 Δεκεμβρίου 2015

Σμούθι με τσουκνίδες και μανταρίνια

Υλικά: 
  • 1 κούπα φρεσκοστυμμένο χυμό απο μανταρίνια ή πορτοκάλια
  • 1 μικρό ματσάκι τσουκνίδες, περίπου 5-7 κλαδάκια (προτιμήστε μη ανθισμένες)
  • 1 κ.γ. γλυκαντικό όπως ζάχαρη ζαχαροκάλαμου (προαιρετικά)
Παρασκευή:
  1. Στύψτε τα μανταρίνια μέχρι να πάρετε 1 κούπα χυμό και ρίξτε το χυμό μέσα στο μπλέντερ.
  2. Πιάστε προσεκτικά τις τσουκνίδες και κόψτε τα φύλλα τους μέσα στη κανάτα του μπλέντερ.
  3. Πολτοποιήστε στην δυνατή ταχύτητα για 1-2 λεπτά.
  4. Σερβίρετε και νιώστε την δύναμη της να σας διαπερνά.

Πληροφορίες - Συμβουλές - Μυστικά :
  • Τα κουκούτσια του μανταρινιού είναι πικρά, οπότε προσέξτε να μην σας πέσει κάποιο μέσα.
  • Εναλλακτικά μπορείτε να βάλετε την σάρκα απο τα μανταρίνια αρκεί να τα ξεσποριάσετε προσεκτικά γιατί τα κουκούτσια είναι πικρά.
  • Η τσουκνίδα όταν πολτοποιηθεί δεν τσιμπάει!
  • Για πιο εύχαριστη γεύση τσουκνίδας προτιμήστε τσουκνίδες χωρίς σπόρια, ιδανικά πριν προλάβουνε να ανθίσουν.
  • Μην πίνετε πάνω απο 3 κούπες χυμό τσουκνίδας την ημέρα, και πίνετε άφθονο καθαρό νερό μέσα στην ημέρα για να βοηθήσετε τον οργανισμό σας να αποτοξινωθεί.
  • Χρησιμοποιήστε γάντια εάν σας τσιμπάνε οι τσουκνίδες, εγώ απλά τις πιάνω προσεκτικά και τις κόβω με το ψαλίδι.
  • Είναι βότανο στυπτικό, αποχρεμπτικό, τονωτικό, αντιφλεγμονώδη, αιμοστατικό, αντιαναιμικό, αντιδιαβητικό και διουρητικό. 
  • Η τσουκνίδα είναι ένα αρχαίο και πολύ θρεπτικό αποτοξινωτικό βοτάνι και πολύ πιο θρεπτικό απο πολλά συμβατικά λαχανικά.
    Σε σύγκριση με το σπανάκι:Έχει 29 φορές περισσότερο ασβέστιο,
    14 φορές περισσότερο σίδηρο,
    8 φορές περισσότερο μαγνήσιο και
    4 φορές περισσότερο κάλιο!
  • Είναι πλούσια σε βιταμίνες A, C, E, Κ, B1, B2, B3 και Β5, σε λιπαρά οξέα, ασβέστιο, φλαβονοειδή, σίδηρο, φυλλικό οξύ, θείο, κάλιο, μαγνήσιο, μαγγάνιο, φώσφορο, σελήνιο και ψευδάργυρο.
    Περιέχει πολλά φυτοχημικά στοιχεία όπως λυκοπένιο, β-καροτένιο, καφεϊκό οξύ, μηλικό οξύ, οξικό οξύ και βεταϊνη που εμποδίζουν την δημιουργία ελεύθερων ριζών που προκαλείται από βλάβη στα κύτταρα και το DNA. 
                                                                                                                                               
    Η τσουκνίδα σε διάφορες παθήσεις:
  • Υπέρταση: Η τσουκνίδα βοηθάει σημαντικά στην ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Καταναλώνουμε μισή κούπα τσάι ή χυμό τσουκνίδας πριν από κάθε γεύμα.
  • Νεφρική ανεπάρκειαΗ τσουκνίδα είναι ιδιαίτερα ευεργετική σε όσους πάσχουν από νεφρική ανεπάρκεια.
    Καταναλώνουμε μια κούπα τσάι ή χυμό τσουκνίδας κάθε πρωί μετά το ξύπνημα και για 30 ημέρες.
  • Αναιμία: Η τσουκνίδα βοηθάει και στους ασθενείς που πάσχουν από αναιμία. Καταναλώνουμε έως 2 κούπες τσάι ή χυμό τσουκνίδας καθημερινά για 15 ημέρες.
  • Αιμορραγία – Εμμηνόρροια – Εμμηνόπαυση: Η τσουκνίδα είναι πολύ ευεργετική σε όσες γυναίκες έχουν υπερβολική εμμηνόρροια. Μπορεί να βοηθήσει να ομαλοποιήσει την περίοδο και την ροή του αίματος.Το τσάι τσουκνίδας μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης.
  • Κατακράτηση υγρών – Απώλεια βάρους: Η τσουκνίδα ως διουρητικό βοηθάει στην αποβολή των τοξινών, στην αντιμετώπιση της κατακράτησης των υγρών και βοηθάει σημαντικά στην απώλεια βάρους. Είναι ένα πολύ ευεργετικό ρόφημα που δεν πρέπει να παραλείπει από κάθε δίαιτα.
  • Αλλεργίες: Η τσουκνίδα έχει χρησιμοποιηθεί για αιώνες για τη θεραπεία αλλεργικών συμπτωμάτων ιδιαίτερα της αλλεργικής ρινίτιδας και περιέχει δραστικές ενώσεις που μειώνουν την φλεγμονή.
  • Πόνος και Φλεγμονή: Η τσουκνίδα χρησιμοποιείται εδώ και αιώνες για την μείωση του πόνου και της φλεγμονής που σχετίζεται με τον τραυματισμό ή από ασθένεια. Οι ασθενείς με αρθρίτιδα, ινομυαλγία, ασθενείς με λύκο και άλλες αυτοάνοσες διαταραχές και ασθένειες που σχετίζονται με πόνο μπορούν να ωφεληθούν από τη χρήση τσουκνίδας. Το τσάι τσουκνίδας μπορεί να εφαρμοστεί στο δέρμα και να ανακουφίσει από μυϊκούς πόνους και πόνους στις αρθρώσεις.
  • Οστεοπόρωση: Μια κατάσταση στην οποία τα οστά γίνονται αδύναμα, εύθραυστα καθιστώντας ευάλωτα σε κατάγματα. Η οστεοπόρωση επιδεινώνεται με την ηλικία και μπορεί να προκαλέσει πόνο στην πλάτη, κύφωση και απώλεια ύψους. Η επιστημονική έρευνα υποστηρίζει ότι η τσουκνίδα βοηθάει στην ενίσχυση των οστών χάρη σε ορισμένες βιταμίνες που περιέχονται στην τσουκνίδα. Μπορεί να καταναλωθεί ως αφέψημα ή μαγειρεμένη ως σούπα. Μερικά από τα στοιχεία που περιέχονται στην τσουκνίδα και βοηθάνε σημαντικά στην απορρόφηση και χρησιμοποίηση του ασβεστίου είναι το μαγνήσιο και η βιταμίνη Κ η οποία έχει συνδεθεί με την προώθηση της οστικής πυκνότητας και την ενίσχυση των οστών.
  • Αιμορροΐδες: Η τσουκνίδα λόγω των στυπτικών ιδιοτήτων της μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της διόγκωσης των αιμορροΐδων.
  • Λοιμώξεις Στόματος: Καθημερινές γαργάρες με τσάι τσουκνίδας ανακουφίζει και βοηθάει στην αντιμετώπιση λοιμώξεων του στόματος και του λαιμού.
Περιεκτικότητα θρεπτικών (μέταλλα κλπ) σε  90 γρ. τσουκνίδα (περίπου 1 κούπα)
Σε αυτή τη φωτογραφία μπορείτε να δείτε τσουκνίδες που μεγαλώνουν στην αυλή μας απο σπόρο που πέφτει κάθε χρόνο και φυτρώνε με τις χειμωνιάτικες βροχές.
Στα αριστερά urtica dioica και στα δεξιά urtica pilulifera, προτιμήστε το αριστερό είδος με τα μικρότερα πιο εύγεστα φύλλα.

Αφαιρέστε την τσουκνίδα μετά την φωτογράφιση! ;)
Πηγές:
http://www.rawfamily.com/news/2013/04/13-04-01.html

https://www.enter2life.gr/15880-tsouknida-therapeutikes-idiotites-kai-ofeli-gia-tin-ygeia.html

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς ρητή άδεια του εκδότη. Εάν θέλετε να αναδημοσιεύσετε κάποια συνταγή στον ιστοχώρο σας παρακαλώ ζητήστε τη μέσω προσωπικού μηνύματος και ευχαρίστως θα σας την αποστείλω.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εάν φτιάξατε τη συνταγή ή σας αρέσει αυτή η ανάρτηση κάντε ένα σχόλιο.
Μπορείτε να το δημοσιεύσετε στη σελίδα σας στο facebook, πατώντας στο εικονίδιο F και μετά κοινοποίηση.